Pondělní výuka žáků 4. a 5. ročníku probíhala úplně jinak. Studentky pedagogiky pro ně formou zážitkové pedagogiky připravily seznámení s nejdůležitějšími věcmi, které by každý člověk měl znát, aby uměl reagovat v krizové situaci.
Přítomní se dozvěděli o nebezpečí, které by jim mohlo hrozit při přílišné důvěře na internetu, o správné psychohygieně a zvládání svých emocí, ale také o tom, jak provést první pomoc v případě úrazu v budově i mimo ni a jak přivolat záchranné složky.
Teď už naši žáci vědí, jak opatrní musí být při používání některých domácích čistících prostředků a jiných nebezpečných látek, na které nebezpečné přípravky si dávat pozor, jak předcházet nebezpečným situacím v dopravě a osvěžili si znalosti o řešení dalších mimořádných situací.
Žáci byli spokojení, naučná část aktivit byla prostřídána vytvářením komiksů a zpěvem a atraktivitu celého projektu zvýšilo ještě netradiční rozdělení do skupin napříč ročníky.
Program se studenty se vydařil a i mladší žáci mají přislíbeno, že na ně podobná akce čeká.
Vždyť spolupráci žáků, studentů učitelství a našich učitelů všichni hodnotili slovem „super“.
Děkujeme paní docentce Janíkové a jejím studentům za společně strávené vzdělávací dopoledne a věříme, že nabyté informace a dovednosti si žáci v potřebný životní okamžik vybaví.
A. Grajciarová, ředitelka školy