Ani v dubnu žáci nelenili, a kromě velikonočních prázdnin, stihli i ve škole spoustu práce.
V hodinách matematiky se věnovali tématu kombinatoriky a statistiky. Pomohli tak při řešení zapeklitého problému paní učitelky a její háčkované tašky😊. Při náhodné procházce zkoumali pravděpodobnost a údaje zapisovali do tabulky, vytvořili i histogram výsledků celé třídy.
V českém jazyce pracovali se skladbou věty, poznali větu jednoduchou a souvětí. Vyhledávali základní skladební dvojice a seznámili se se shodou přísudku s podmětem.
V přírodovědě při skupinové práci vytvořili a předvedli krásné prezentace o chovu domácích mazlíčků.
Pracovní činnosti se v tomto měsíci nesly v duchu ručních prací, konkrétně háčkování. Dvě spolužačky ostatní děti seznámily s tímto koníčkem a nadchly je tak, že děti háčkovaly i o přestávkách😊. Nešlo jinak, než zapojit háčkování i do výuky. Proč nevyužít spontánního zájmu dětí?
Žáci 4.B spolu se žáky 4.A navštívili Muzeum JVM Zlín. Během edukačním programu „Na krála, matičko, na krála!“ se seznámili s tradicí jízdy králů na Slovácku. Součástí programu byl také workshop s výrobou růžiček z krepového papíru.
Poslední dubnový den se nesl v duchu čarodějnic. V hodině matematiky žáci poznali nové prostředí Hejného matematiky – prostředí Armida, které je názorným úvodem pro počítání s kladnými a zápornými čísly. Bylinné lektvary děti zkoušely i ve skutečnosti podle chuti poznat – meduňka, máta, šípky, lípa a majoránka – to bylo pět druhů čajů, které pro žáky byly na tuto poznávačku připraveny. Ve výtvarné výchově pak studovali stavbu těl rostlin a podle předlohy rostliny kreslili.
Mgr. Miroslava Štěpaníková