První polovina května znamenala pro žáky 4.B přípravu dárku pro maminky, které druhou květnovou neděli slavily svátek. V hodinách pracovních činností a výtvarné výchovy děti vyzdobily barvami na textil tašky, jimž dokreslily detaily černým fixem. Také se žákům podařilo natrénovat háčkování, takže si někteří dokázali uháčkovat kouličku vyplněnou rýží – jedná se o základ pro háčkování zvířátek – my jsme ji však ukončili jako antistresový míček, nebo pokud někdo chtěl – hakysák. V hodinách matematiky žáci přišli na kloub rozkladu čísel na činitele, když tvořili z pěnových krychliček různé obdélníky. Donutilo je to přemýšlet, kolik obdélníků mohou sestavit ze 16, 20, 24, ale i 72, 96 krychliček. Přišli ale také na to, že např. z 11 krychlí sestaví jen jeden obdélník 1 krát 11 krychlí – došli tak k představě pojmu prvočísla. Formou kartiček se symboly si vyzkoušeli aplikaci PLICKERS, která je jako moderní děti zaujala asi více než samotné příklady 😊 V hodinách vlastivědy se seznámili s rodem Přemyslovců a Lucemburků, ve výtvarné výchově pak využili rodových znaků pro trénování kresby podle osy souměrnosti a kresby ve čtvercové mříži. No a v hodině tělesné výchovy potrénovali při doprovodu na harmoniku lidové tance 😊